Projekt odpowiada na problem wykluczenia dzieci z cukrzycą typu 1 z edukacji przedszkolnej i szkolnej. W Polsce na cukrzycę typu 1 choruje około 20 tys. dzieci i młodzieży (NFZ, 2019). Liczba zachorowań wzrasta lawinowo, każdego roku diagnozuje się cukrzycę u kolejnych 1,5 tys. dzieci. Dzieci chorujące na cukrzycę powinny mieć zapewnioną opiekę w placówkach oświatowych, do których uczęszczają. Ustawa o opiece zdrowotnej nad uczniami i uczennicami z 2019 r. scedowała tę opiekę na pielęgniarki szkolne, których w wielu szkołach po prostu brakuje. Nie ma również obowiązkowych, systemowych (prowadzonych przez instytucje państwowe) szkoleń dla pracowników i pracownic oświaty z zakresu opieki nad dziećmi z cukrzycą. Szkolenia oferowane przez Ośrodek Rozwoju Edukacji i Ministerstwo Edukacji Narodowej są niewystarczające, zazwyczaj sprowadzają się do jednego spotkania informacyjnego o cukrzycy dla jednej przedstawicielki lub przedstawiciela szkoły. Kadra pedagogiczna nie jest przygotowana do opieki nad dziećmi z cukrzycą, ma obawy przed odpowiedzialnością, a niewiedza rodzi strach i niechęć do zajęcia się chorym uczniem lub chorą uczennicą.
W ramach projektu opracowano program i przeprowadzono dwie edycje kursu edukatorów i edukatorek cukrzycowych. Kurs odbywał się częściowo w formule online i w formule stacjonarnej w Krakowie. Wyszkolono edukatorów i edukatorki – osoby, które same mają doświadczenie choroby cukrzycowej. Przygotowano również trzy webinary/prezentacje w obszarach takich jak komunikacja, mediacja, porozumienie się. Opracowano dwa podręczniki dotyczące opieki nad dziećmi z cukrzycą, zarówno w aspekcie zdrowotnym jak i wsparcia emocjonalnego. Powstało 10 filmów o charakterze edukacyjnym dotyczących opieki nad dziećmi z cukrzycą i skierowanych do nauczycieli i nauczycielek, a także 10 filmów motywacyjnych z historiami osób chorujących na cukrzycę. Absolwenci i absolwentki kursu przeprowadzili/ły następnie 60 szkoleń dla nauczycieli i nauczycielek.
Dzięki zrealizowanym działaniom udało się przeszkolić 900 nauczycieli i nauczycielek przedszkoli i szkół podstawowych z zakresu opieki i wsparcia dzieci chorujących na cukrzycę. Osoby te zdobyły wiedzę nt. cukrzycy i podniosły swoje kompetencje. Projekt przyczynił się również do destygmatyzacji cukrzycy mi. in. dzięki materiałom edukacyjnym o cukrzycy i ludziach żyjących aktywnie mimo choroby. Z działań skorzystały docelowo dzieci z cukrzycą z przeszkolonych placówek.