Projekt dotyczył problemu przemocy i dyskryminacji wśród młodych osób, w tym LGBT, w powiecie głogowskim. W czasie pandemii liczba dzieci i młodzieży doświadczających przemocy znacznie się zwiększyła – aż 27% dzieci doświadczyło krzywdzenia, z czego 11% doznało go ze strony najbliższych. Liczba Niebieskich Kart założonych w województwie dolnośląskim w 2020 r. wzrosła o 50% w porównaniu z rokiem poprzednim. W samym Głogowie liczba dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej z powodu przemocy w rodzinie wzrosła z 55 w 2019 r. do 77 w 2020 r. Jednocześnie nauczyciele i nauczycielki niechętnie podejmują tę tematykę na lekcjach, często w obawie przed konsekwencjami – np. hejtem i i nagonką ze strony lokalnych prawicowych polityków. W Głogowie długo nie było miejsca, w którym młodzi ludzie LGBT mogliby się spotykać, a nauczycielkom i nauczycielom brakowało wiedzy i umiejętności reagowania na sytuacje przemocy i dyskryminacji.
W ramach projektu Grantobiorca stworzył platformę edukacyjną z materiałami (podcastami, filmami, scenariuszami) z zakresu przeciwdziałania przemocy i dyskryminacji opracowanymi przez nauczycieli i nauczycielki oraz młodzież. Materiały te były upowszechniane m.in. podczas 4 webinariów dla nauczycieli i nauczycielek nt. wspierania dzieci i młodzieży – w tym osób LGBT – doświadczającej przemocy i będącej w kryzysie psychicznym, a także nt. rozpoznawania i reagowania na mowę nienawiści i dyskryminację. Przeprowadzono również 2 szkolenia dla nauczycieli i nauczycielek – nt. komunikacji bez przemocy w pracy z młodzieżą oraz nt. skutecznego pomagania dzieciom i młodzieży w szkole. Kadra pedagogiczna wzięła także udział w spotkaniach grupy wsparcia. Równolegle prowadzone były działania skierowane do młodzieży – powstała grupa wsparcia, a 108 młodych ludzi skorzystało z indywidualnych konsultacji psychologicznych. Przeprowadzono kampanię medialną “Ale ty możesz…” dla młodych ludzi, aby ułatwić im wspieranie swoich rówieśników i rówieśniczek będących w kryzysie zdrowia psychicznego. Przedstawiciele i przedstawicielki różnych instytucji edukacyjnych i pomocowych wspólnie wypracowali_ły rekomendacje dla Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy.
Działania były skierowane przede wszystkim do dwóch grup: nauczycieli i nauczycielek oraz młodzieży z powiatu głogowskiego. Kadra pedagogiczna zwiększyła swoje kompetencje rozpoznawania i reagowania na przypadki dyskryminacji, przemocy i wykluczenia, a także podejmowania tematyki antydyskryminacyjnej na lekcjach. Dzięki projektowi wsparcie otrzymała młodzież doświadczająca przemocy i dyskryminacji. Lokalna młodzież została również uwrażliwiona na dyskryminację i potrzebę reagowania na przemoc i mowę nienawiści. Udało się – dzięki spotkaniom międzyinstytucjonalnym i wypracowanym rekomendacjom – wzmocnić lokalny system wsparcia dla dzieci i młodzieży.