Projekt odpowiada na problem pogłębiającego się wykluczenia społecznego i kulturalnego młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z powiatu przemyskiego. Wykluczenie wpływa też na najbliższe otoczenie, rodziców i rodzeństwo, a brak wsparcia instytucjonalnego pogłębia ten problem. Osoby z niepełnosprawnościami stawiają czoła licznym barierom związanym z dostępem do świadczeń, ich stan zdrowia i wyniki w nauce są gorsze, a stopa ubóstwa – wyższa niż w przypadku osób w pełni sprawnych. Placówki ochrony zdrowia i pracujący w nich specjaliści często nie są w stanie zaspokoić potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
W ramach projektu przeprowadzono warsztaty terapeutyczne z arteterapii, teatroterapii i wspomaganej komunikacji dla 2 grup wiekowych osób z niepełnosprawnością intelektualną. Starsza grupa uczestniczyła również w warsztatach usamodzielniających. Rodzice i rodzeństwo mieli możliwość uczestnictwa w warsztatach psychoterapeutycznych i szkoleniach dotyczących planowania przyszłości osób z niepełnosprawnościami. Dodatkowo, rodziny miały dostęp do indywidualnych konsultacji psychologicznych. Projekt przewidywał także wycieczkę integrującą, która zgromadziła uczestników projektu, w tym dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną, ich rodziny oraz wolontariuszy i wolontariuszki. Spotkanie rodziców z władzami lokalnymi umożliwiło przedstawienie wyzwań, z którymi borykają się na co dzień.
Efektem projektu jest poprawa jakości życia 16 rodzin. Uczestnicy zyskali większe kompetencje komunikacyjne, wzrosła ich samoocena, a także samodzielność i sprawczość. Projekt sprzyjał nawiązywaniu relacji międzyludzkich oraz przygotował rodziców do działań samorzeczniczych, zapewniając im wsparcie zarówno terapeutyczne, jak i emocjonalne.