Obecnie w Polsce trwa pilotażowe wdrożenie reformy psychiatrii opisanej w Narodowym Programie Ochrony Zdrowia Psychicznego, polegającej na przejściu z modelu azylowego (zakładającego kumulację usług w wielkich ośrodkach) i biomedycznego (sprowadzającego trudności psychiczne do choroby ciała i farmakoterapii) na model psychiatrii środowiskowej. Psychiatria środowiskowa zakłada zapewnienie wsparcia blisko domu w lokalnych ośrodkach psychiatrycznych, a trudności psychiczne postrzega jako problem życiowy, w którego rozwiązaniu wspierają pacjentów i pacjentki interdyscyplinarne zespoły. Wnioski z Raportu Departamentu Zdrowia Najwyższej Izby Kontroli (2015) wskazują na niesatysfakcjonujący poziom umiejętności lekarzy i lekarek, które mają wdrażać opisany system. Lekarki i lekarze psychiatrii nie mają przygotowania do pracy w interdyscyplinarnych zespołach powstających w Centrach Zdrowia Psychicznego.
Projekt obejmował szereg działań edukacyjnych skierowanych do różnych grup zaangażowanych w system ochrony zdrowia psychicznego. Przeprowadzono 3 zdalne kursy z filozofii i psychiatrii dla osób studiujących na kierunkach medycznych, składające się z 16 bloków tematycznych, prowadzonych łącznie przez 25 osób specjalizujących się w filozofii, psychiatrii, psychologii, psychoterapii oraz antropologii. W kursach wzięło udział łącznie 250, a ukończyło 65 osób. Największą innowacją zrealizowaną dzięki projektowi było opracowanie pierwszych polskich warsztatów z zakresu Praktyki Opartej na Wartościach (Value-based Practice – jest to zbiór narzędzi pomagających praktykom zorientować się w sytuacjach konfliktów wartości, tak charakterystycznych dla kwestii zdrowia psychicznego): przygotowano i przeprowadzono 3 stacjonarne całodniowe warsztaty, w których udział wzięło 29 osób. Dużym zainteresowaniem cieszył się webinar na temat wykorzystania filozofii w praktyce klinicznej psychoterapeutów, w którym uczestniczyło ponad 250 osób. Projekt zakończyła konferencja IX Otwarte Seminarium Filozoficzno-Psychiatryczne pt. „Edukacja i Wartości”. Uczestniczyło w niej prawie 100 badaczy i badaczek, praktyków i praktyczek oraz pacjentów i pacjentek z całej Polski.
W rezultacie projektu osoby studiujące na kierunkach medycznych – przyszli specjaliści i specjalistki z obszaru zdrowia psychicznego – podniosły swoje kwalifikacje i rozwinęły kompetencje w obszarze pracy z pacjentami i pacjentkami w kryzysie psychicznym. Psycholożki i psycholodzy oraz psychoterapeuci i psychoterapeutki uczestniczące w webinarze otrzymały konkretne i innowacyjne narzędzia do pracy nad swoim warsztatem psychoterapeutycznym. Działania zaplanowane i zrealizowane w ramach projektu wsparły wdrożoną reformę oraz zainspirowały środowiska medyczne do dalszych zmian systemowych.