Projekt odpowiada na potrzeby osób w spektrum autyzmu doświadczających różnego rodzaju trudności społecznych, sensorycznych i komunikacyjnych, a także na potrzeby ich rodzin. Spektrum autyzmu jest obecnie najczęściej stawianą diagnozą w psychiatrii dziecięcej, zwiększyła się również dostępność diagnostyki osób dorosłych. System wsparcie nie jest doskonały, ale oferuje konkretną pomoc, o czym nie zawsze wiedzą osoby po diagnozie i rodzice dzieci w spektrum. Wiele osób mimo, iż ma stosowne diagnozy psychiatryczne, nie posiada orzeczeń o niepełnosprawności; nie mogą one zatem korzystać z dostępnej systemowej pomocy, gdyż nigdy nie zostały poinformowane o takich możliwościach.
W ramach projektu uruchomiono telefon informacyjny dla osób w spektrum autyzmu, ich rodzin oraz innych osób zainteresowanych tematem autyzmu. Telefon obsługiwany był przez cztery osoby, w tym trzy w spektrum m autyzmu pracujące w roli tzw. samorzeczników oraz przez jednego terapeutę. Osoby pracujące na infolinii zostały odpowiednio przeszkolone i przygotowane do swoich zadań, a w czasie trwania projektu objęte były wsparciem superwizyjnym. Opracowano również pakiet wiedzy niezbędnej dla osób z nowymi diagnozami i ich rodzin.
W rezultacie projektu trzy osoby w spektrum autyzmu zostały przygotowane do pracy tzw. samorzeczników i dzieliły się wiedzą o spektrum autyzmu również w oparciu o swoje doświadczenie. Z telefonu informacyjnego skorzystało w sumie ponad 2100 osób. Dzwoniące osoby uzyskały rzetelne informacje na temat autyzmu i możliwości uzyskania wsparcia systemowego. Wśród najczęściej poruszanych tematów były m.in. agresja i przemoc, uzależnienia, depresja, orzecznictwo ZUS, programy terapeutyczne, wczesne wspomaganie rozwoju dzieci, diagnostyka, integracja sensoryczna. Po zakończeniu projektu telefon nadal jest prowadzony przez osoby, które zostały do tego wcześniej przygotowane. Dzięki projektowi zwiększyło się zainteresowanie ofertą wsparcia systemowego.