Według badań przeprowadzonych przez Lasy Państwowe problem zaśmiecania terenów zielonych jest w Polsce ogromny. Tylko w 2019 roku na sprzątanie lasów zostało wydane 19 milionów złotych. Zdarza się, że sami biegacze/ki dodatkowo zaśmiecają środowisko, zostawiając za sobą na przykład butelki po napojach. Z tego powodu chcieliśmy wypromować w Polsce plogging, czyli połączenie biegania i zbierania śmieci. Ten sport jest dość popularny w krajach skandynawskich, ale w Polsce dotychczas był nieznany.
Przeprowadziliśmy więc ogólnopolską kampanię online promującą plogging, eko-bieganie oraz ochronę środowiska. Skierowana była ona głównie do biegaczy/ek, osób organizujących biegi w Polsce oraz władz samorządowych organizujących wydarzenia sportowe. Podczas Festiwalu Biegowego w Piwnicznej-Zdroju, czyli jednej z największych imprez biegowych w Polsce promowaliśmy ideę ploggingu, a także przeprowadziliśmy tam działania edukacyjne o eko-bieganiu. Przeprowadziliśmy akcję ploggingową podczas czterech [czy na pewno tyle?] biegów. Nie liczył się tutaj najlepszy czas, tylko jogging połączony ze zbieraniem śmieci.
Dzięki działaniom projektowym udało nam się zwiększyć wiedzę uczestników/czek imprezy biegowej na temat ochrony środowiska oraz ekologicznego podejścia do uprawiania sportu. Dzięki akcjom ploggingowym podczas biegów, udało nam się bardziej rozpowszechnić ten rodzaj aktywności w Polsce co potwierdzają relacje i zdjęcia z aplikacji biegowej, którą stworzyliśmy.