Projekt był odpowiedzią na problemy lokalnych ngo z mniejszych miejscowości: brak stabilności finansowej, sprawdzonych narzędzi fundraisingowych dopasowanych do lokalnych ngo, niski poziom wiedzy nt. komunikacji. W ramach projektu powstał model fundraisingowy, który opracowano, wdrożono i przetestowano.
Uczestnikami i odbiorcami projektu były: 57 lokalne ngo, 87 ngo z sieci ODL, organizacje członkowskie FFL w Polsce. Odbiorcy to: mieszkańcy, lokalna społeczność z terenów objętych projektem.
Najważniejsze działania projektowe obejmowały: przygotowanie i opracowanie portalu i strategii fundraisingowej, szkolenia dla lokalnych ngo z komunikacji, edukację filantropijną poprzez organizowane wydarzenia fundraisingowe, kampanię 1%, komunikację za pośrednictwem platformy i upowszechnienie wypracowanego modelu za pośrednictwem tutoriali, newsletterów, portalu Pomarańczowa Energia, social mediów i spotkań bezpośrednich.
W ramach projektu wypracowano uniwersalną strategię fundraisingową dla regionalnych ngo, powstał produkt społeczny “Pomarańczowa Energia”, multiplikowana platforma komunikacyjno-fundraisingowa, przeprowadzono 4 wydarzenia fundraisingowe, 54 ngo wzięły udział w szkoleniach z komunikacji, powstało 7 tutoriali filmowych i 1 drukowany, rozdystrybuowany wśród 87 ODLi.
Dużym osiągnięciem projektu jest opracowanie, wdrożenie i przetestowanie modelu fundraisingowego i upowszechnienie wśród ngo. Model służy rozwiązywaniu problemów lokalnych i opiera się o konkretne narzędzia. Wzrosła świadomość społeczności lokalnej dotycząca działania lokalnych ngo, przedstawiciele 57 ngo zwiększyło wiedzę o komunikacji.
Znaczenie tego projektu jest ogromne. Wdrożenie modelu dla ngo z mniejszych miejscowości nie było wcześniej prowadzone w takim wymiarze. Organizacje biorące udział w szkoleniach wskazały w 97%, że ich wiedza zdecydowanie wzrosła nt. komunikacji. Wiedza i umiejętności oraz wypracowany model ma ogromny potencjał trwałości.