Projekt odpowiada na problem rosnącej przemocy i dyskryminacji ze względu na płeć, orientację seksualną i stopień sprawności oraz niskiej świadomości tych zjawisk wśród młodzieży i lokalnej społeczności powiatów zawierciańskiego i olkuskiego. Ma on uzupełnić lokalny system przeciwdziałania przemocy, który nie oferuje działań edukacyjnych. Problem wpisuje się w szerszy kontekst, jakim jest polityczno-medialna nagonka na osoby LGBT+, a także zapowiadane przez władze wypowiedzenie tzw. konwencji antyprzemocowej czy ustanawiane przez samorządy „strefy wolne od LGBT”. W takich warunkach społeczeństwo, zwłaszcza młodzież, szybko się radykalizuje, dochodzi do częstych aktów przemocy i ataków z nienawiści.
Młodzież szkolna z powiatu zawierciańskiego, w tym uczniowie i uczennice szkół podstawowych i średnich, wzięła udział w 21 warsztatach dotyczących przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy. Zorganizowano dwie edycje akcji One Billion Rising, do których próby odbywały się w szkołach. W ramach projektu zorganizowano również 4 debaty nt. przemocy wobec kobiet, edukacji seksualnej, przemocy domowej oraz przeciwdziałania dyskryminacji. Wydarzeniem, które odbyło się po raz pierwszy w Zawierciu, była Żywa Biblioteka. Grantobiorca przeprowadził również działania wzmacniające dla dziewczyn ze Schroniska dla Nieletnich i Zakładu Poprawczego w Zawierciu, a także w 4 placówkach opiekuńczo-wychowawczych z powiatu zawierciańskiego. Odbyły się 4 projekcie filmów fabularnych o tematyce praw człowieka. Zorganizowano również wydarzenie pn. “Muzyczna MOC kontra przemoc” – koncerty i inne wydarzenia towarzyszące, w tym wystawę prac plastycznych pn. “Moje prawa to podstawa”, debatę nt. przeciwdziałania dyskryminacji, grę edukacyjną. Osoby doświadczające przemocy czy dyskryminacji mogły skorzystać z poradnictwa prawnego i psychologicznego. W warsztatach antydyskryminacyjnych oraz nt. identyfikacji wczesnych symptomów dystresu i wypalenia wzięły_li udział kuratorzy sądowi, pracownicy i pracownice socjalne, nauczycielki, nauczyciele, pielęgniarki.
Osoby biorące udział w projekcie, w tym uczniowie i uczennice szkół, zostały wyposażone w umiejętności rozpoznawania i obalania stereotypów, stawiania granic, reagowania na uprzedzenia i przemoc. Ważnym elementem projektu były działania wzmacniające dla dziewczyn z placówek opiekuńczo-wychowawczych, które same często mają za sobą doświadczenie przemocy i są szczególnie narażone na nadużycia w swoich środowiskach. Podniosła się świadomość lokalnej społeczności na temat zjawiska przemocy i dyskryminacji.