Projekt odpowiada na problem przemocy rówieśniczej. Dzieci i młodzież doświadczające przemocy rówieśniczej są grupą silnie narażoną na problemy emocjonalne, zdrowotne i wykluczenie społeczne (WHO). Przemoc i wykluczenie wpływają na trudności w koncentracji, obniżone poczucie własnej wartości, wzrost lęku, poczucie wyobcowania ze środowiska szkolnego, unikanie szkoły. Mazowieckie należy do województw o jednym z najwyższych wskaźników przemocy w szkole – prawie 12% dzieci jest ofiarami regularnego dręczenia (“Szkoła bez przemocy”, 2012). Mimo tak wysokiego wskaźnika nie opracowano do tej pory kompleksowego programu ochrony dzieci doświadczających przemocy. Nauczycielom i nauczycielkom brakuje wiedzy nt. zjawiska przemocy (TEA 2015, IBE 2015) oraz kompetencji do radzenia sobie z tym problemem. Częstą praktyką jest konfrontowanie ofiar ze sprawcami, ujawnianie problemu na forum klasy (co prowadzi do stygmatyzacji ofiary) oraz obwinianie ofiar.
W ramach projektu zapewniono pomoc psychologiczną dzieciom doświadczającym przemocy rówieśniczej z województwa mazowieckiego. Zorganizowano 20 seminariów dla specjalistów i specjalistek pracujących w szkołach podstawowych, poradniach i innych instytucjach wspierających szkoły, a także warsztaty dla Rad Rodziców. Przeprowadzono także 10 szkoleń dla profesjonalistów i profesjonalistek z województwa mazowieckiego w zakresie prowadzenia Treningów Pewności Siebie (autorskiej metody Grantobiorcy) oraz indywidualnego wsparcia dla dzieci doświadczających przemocy rówieśniczej i ich rodziców. Zapewniono również indywidualne konsultacje dla dzieci oraz ich rodziców w ramach indywidualnych planów pomocy dziecku. Przygotowano także poradnik dedykowany dzieciom.
Dzięki projektowi podniosła się świadomość nauczycieli i nauczycielek oraz profesjonalistów i profesjonalistek pracujących z dziećmi w szkołach czy poradniach nt. problemu przemocy rówieśniczej. W 20 seminariach wzięło udział łącznie 301 osób. Osoby te rozwinęły swoje kompetencje w obszarze reagowania na przemoc rówieśniczą w środowisku szkolnym oraz wspierania dzieci i ich rodzin. 150 dzieci doświadczających przemocy otrzymało konkretne wsparcie psychologiczne. Z kolei 208 osób, pedagogów i pedagożek ze szkół podstawowych, zespołów szkół oraz poradni psychologiczno-pedagogicznych z 20 powiatów, nauczyło się prowadzenia Treningów Pewności Siebie dla dzieci doświadczających przemocy. Wiele z nich przeprowadziło następnie treningi w swoich środowiskach.