Projekt odpowiada na problem nieznajomości swoich praw wśród dzieci, a także braku kompetencji wśród nauczycielek i nauczycieli do podejmowania tego tematu w szkole. Tymczasem wg badań co dziesiąte dziecko w Polsce czuje się nieszczęśliwe – m.in. ze względu na trudności w szkole i przeciążenie nauką. Co czwarte dziecko doświadcza przemocy słownej, a co dziesiąte – przemocy fizycznej. Dzieci czują, że nie mają wpływu na decyzje dotyczące ich samych. Z drugiej strony dzieci nieznające swoich praw nie wiedzą, że dochodzi do nadużyć i nikomu o tym nie mówią. Co więcej pandemia wpłynęła negatywnie na niemal każdy z obszarów życia dzieci (np. wzrost przemocy domowej, przeciążenie obowiązkami szkolnymi).
W ramach projektu powstały materiały nt. praw dziecka służące pracy z uczniami i uczennicami szkół podstawowych – wśród nich 3 filmy animowane dotyczące praw dziecka z wykorzystaniem pomysłów i prac plastycznych dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 44 w Łodzi, a także scenariusze lekcji do filmów. Materiały pokazują spojrzenie dzieci na tę problematykę praw dziecka. Filmy i scenariusze zostały zaprezentowane podczas warsztatów dla 20 nauczycieli i nauczycielek z 16 szkół podstawowych. Następnie osoby te przetestowały materiały ze swoimi uczniami i uczennicami. W lekcjach testowych wzięło udział 643 dzieci. Zwieńczeniem projektu była konferencja nt. praw dziecka dla nauczycieli i nauczycielek połączona z lekcjami pokazowymi i prezentacją materiałów. Partner w projekcie, Terenowy Komitet Ochrony Praw Dziecka, został włączony merytorycznie w proces przygotowania materiałów edukacyjnych.
Z projektu skorzystała kadra pedagogiczna szkół podstawowych regionu łódzkiego, przede wszystkim 20 przeszkolonych nauczycieli i nauczycielek, a także ponad 600 uczniów i uczennic. Kadra pedagogiczna podniosła swoją wiedzę i umiejętności z zakresu prowadzenia zajęć o prawach dziecka, została zmotywowana do podejmowania tej tematyki w szkole i respektowania w swojej pracy praw dziecka nie tylko od strony teoretycznej, ale również praktycznej, z uwzględnieniem perspektywy i potrzeb samych dzieci. Z kolei uczniowie i uczennice otrzymali_ły konkretne narzędzia do tego, by korzystać ze swoich praw i szukać wsparcia, gdy nie są one respektowane.