Lokalne media non-profit są obecnie bardzo zagrożone – albo grozi im przejęcie przez duże prywatne firmy, albo zmagają się one z problemami finansowymi. Badania King’s College London z 2016 roku pokazują, że upadek takich mediów może skutkować zwiększeniem polaryzacji w społecznościach, nieufnością wobec władz, gorzej poinformowanymi obywatel(k)ami oraz ich mniejszym zaangażowaniem politycznym. Odpowiemy na ten problem, edukując i sieciując lokalnych dziennikarzy i dziennikarki. Przeprowadzimy cykl 10 szkoleń oraz warsztatów o pozyskiwaniu i utrzymywaniu odbiorców/odbiorczyń, technologii i narzędziach internetowych dla mediów oraz o prawie prasowym i etyce dziennikarskiej. Zorganizujemy też 2 wizyty studyjne, do których realizacji zaprosimy lokalne redakcje biorące udział w projekcie. Ich celem będzie wymiana doświadczeń oraz wiedzy pomiędzy uczestni(cz)kami i poznanie różnych małych redakcji w Polsce. Na koniec zorganizujemy Forum Mediów Non-Profit, podczas którego podsumujemy projekt i przeprowadzimy warsztaty sieciujące dla zebranych. Będziemy dążyć do tego, żeby podczas tego spotkania założyć wspólną platformę współpracy mediów non-profit, która umożliwi współpracę i komunikację takich mediów także po zakończeniu projektu. Naszym partnerem jest Fundacja Alternatywnej Edukacji “ALE”, która ma ogromne doświadczenie w kształceniu medialnym i społeczno-obywatelskim na rzecz lokalnego rozwoju. Fundacja wesprze nas w prowadzeniu szkoleń oraz w rekrutacji uczestników i uczestniczek.