Według wielu badań, między innymi Edelman Trust Barometer, organizacje społeczne w Polsce cieszą się bardzo dużym zaufaniem wśród obywateli i obywatelek. Jednocześnie problemem jest coraz mniejsze zaangażowanie ludzi w wolontariat. Pandemia ten problem jeszcze bardziej powiększyła. Według badań Charities Air Foundation z 2019 roku Polska zajęła 86 miejsce na 126 państw pod względem liczby osób angażujących się w wolontariat. Z naszych obserwacji wynika, że w Polsce najbardziej aktywną grupą w walce o klimat czy równość i sprawiedliwość społeczną są młodzi ludzie, jednak często nie mają oni wystarczającej wiedzy jak się głębiej zaangażować w działania społeczne.
Widzimy w nich duży potencjał do działania, dlatego zaangażujemy młode osoby z Polski (zwłaszcza z mniejszych ośrodków, które oferują mniej możliwości niż duże miasta) w cykl rozmów online na ważne społecznie tematy, np. ochronę klimatu czy ochronę zwierząt. Będziemy na nie zapraszali aktywistów i aktywistki działający w tych obszarach, a także inne osoby będące autorytetami dla młodych ludzi (tzw. influencerów i influencerki). Spotkania te pokażą ważne współczesne problemy oraz przedstawią konkretne pomysły na działania z nimi związane. W formie filmów, zdjęć, grafik przedstawimy projekty z Polski, zmieniające świat na lepszy, a także osoby, które te projekty realizują. We współpracy z mediami i organizacjami społecznymi przeprowadzimy kampanię skierowaną do młodzieży, która zachęci ich do zaangażowania społecznego i pokaże, że taka aktywność jest dla każdego.
Wybrane grupy młodzieży wesprzemy także w realizacji lokalnych akcji, zainspirowanych przedstawionymi wcześniej pomysłami, na przykład stworzenia mapy lokalnych miejsc, działających w duchu zero-waste czy założenia przyszkolnego eko-ogródka. Na koniec opracujemy katalog pomysłów na lokalne akcje, który rozpromujemy wśród młodych z wykorzystaniem social mediów, organizacji społecznych i partnerów medialnych.