Według wielu badań, między innymi Edelman Trust Barometer, organizacje społeczne w Polsce cieszą się dużym zaufaniem wśród obywateli i obywatelek. Jednocześnie problemem jest coraz mniejsze zaangażowanie ludzi w wolontariat. Pandemia ten problem jeszcze bardziej powiększyła. Według badań Charities Air Foundation z 2019 roku Polska zajęła 86 miejsce na 126 państw pod względem liczby osób angażujących się w wolontariat. Z naszych obserwacji wynika, że w Polsce najbardziej aktywną grupą w walce o klimat czy równość i sprawiedliwość społeczną są młodzi ludzie, jednak często nie mają oni wystarczającej wiedzy, jak się głębiej zaangażować w działania społeczne.
Widzimy w nich duży potencjał do działania, dlatego zaangażowaliśmy młode osoby z Polski (zwłaszcza z mniejszych ośrodków, które oferują mniej możliwości niż duże miasta) w cykl rozmów online na ważne społecznie tematy, np. ochronę klimatu czy ochronę zwierząt. Zapraszaliśmy na nie aktywistów/ki działających w tych obszarach, a także inne osoby będące autorytetami dla młodych ludzi (tzw. influencerów i influencerki). Spotkania te pokazały ważne współczesne problemy oraz przedstawiły konkretne pomysły na możliwe do podejmowania działania z nimi związane. W formie filmów, zdjęć, grafik przedstawiliśmy projekty z Polski zmieniające świat na lepszy, a także osoby, które te projekty realizowały. We współpracy z mediami i organizacjami społecznymi przeprowadziliśmy kampanię skierowaną do młodzieży, która miała zachęcić ją do zaangażowania społecznego i pokazać, że taka aktywność jest dla każdego.
Wybrane grupy młodzieży wsparliśmy także w realizacji lokalnych akcji, zainspirowanych przedstawionymi wcześniej pomysłami, na przykład w organizowaniu szkolnych kawiarenek charytatywnych, akcji w duchu zero-waste czy zakładaniu ogródków przyjaznych ptakom – wzięło w nich udział 50 osób. Na koniec opracowaliśmy katalog pomysłów na lokalne akcje, który rozpromowaliśmy wśród młodych z wykorzystaniem social mediów, organizacji społecznych i partnerów medialnych. Szacujemy, że dotarliśmy do ponad 1,5 miliona osób z treściami projektu.